לעיני מאות אלפים, נבחרת צרפת חגגה זכייה במונדיאל

24 שעות אחרי ההנפה ברוסיה, הטריקולור נחתה בשארל דה גול והתקבלה בחום. אוטובוס השחקנים עבר בשאנז אליזה והמשיך לארמון הנשיאותי, שם פול פוגבה הוביל את השירה והחגיגות. הנשיא מקרון: "תודה שהחזרתם את הגביע. לעולם אל תשכחו מאיפה באתם"

מערכת אתר ערוץ הספורט  16.07.18 - 21:36
תחילת כתבה

קצת פחות מיממה עברה מאז שאומה שלמה צהלה ורקדה בזכות הזכייה של צרפת במונדיאל, והערב (שני) הגיע הזמן לחגיגות הרשמיות. מוקדם יותר היום, נחתה הטריקולור מרוסיה לקבלת פנים מיוחדת בנמל התעופה שארל דה גול בפריז, שם כבאיות התיזו מים על המטוס כמיטב המסורת. השוער הוגו לוריס והמאמן דידייה דשאן הובילו את הסגל, שירד מהמטוס לתשואות הקהל בשדה התעופה.

לנשיא ההתאחדות, נואל לה גראה, המאמן דידייה דשאן וצוותו, וכמובן השחקנים חיכתה בנמל התעופה שרת הספורט, לורה פלסל. לאחר מכן יצאה אלופת העולם הטרייה למצעד ניצחון בשאנז אליזה לעיני מאות אלפי אוהדים משולהבים, ומאוחר יותר הגיעו השחקנים לקבלת פנים חגיגית בארמון האליזה, שם נכחו גם הנשיא עמנואל מקרון, שרי הממשלה, משפחות השחקנים וכאלף ילדים מאושרים.

הנשיא עמנואל מקרון: "תודה שהחזרתם את הגביע לצרפת, תודה שעשיתם אותנו גאים, תודה שהזעתם בחולצות, תודה שהייתם מאוחדים, תודה למשפחות, המאמנים והקבוצות שפה. אל תשתנו, הקבוצה הזאת נהדרת. לעולם אל תשכחו מאיפה באתם".

כצפוי, פול פוגבה היה אחראי על החלק היצירתי כשלקח את המיקרופון בארמון הנשיאות והחל לשיר. דשאן ושאר השחקנים הצטרפו לקשר יונייטד ששר את שיר השחקן של אנגלו קאנטה: "הוא קטן, הוא נחמד, הוא עוצר את ליאו מסי". 

שחקני צרפת לקחו עליהם מספר אתגרים לאחר הזכייה. נביל פקיר ואוליבייה ז'ירו החליטו לגלח את ראשם, בלז מטווידי הבטיח לרכוב מפריז לטורינו באופניים, תומא למאר יצבע את שערו ואדיל ראמי יילחם האלוף הג'ודו טדי רינר.

בתוך כך, בצרפת מדווחים שאנגולו קאנטה שיחק בגמר עם חיידק בבטן. הקשר האחורי שהציג יכולת נפלאה במהלך הטורניר, הוחלף בשלב מוקדם מול קרואטיה וכעת אפשר להבין מדוע דידייה דשאן עשה את השינוי.

הדפס