איזה סרט: התרחישים למחזור הסיום בבתים

ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו עלולים להישאר בחוץ, דרום קוריאה מפנטזת על סנסציה ועד כמה ארגנטינה באמת מסובכת? רגע לפני מחזורי ההכרעה של שלב הבתים במונדיאל, כל התרחישים מכל הבתים. איזו גדולה תודח בבושת פנים ומי תדהים כל הדרך לנוקאאוט?

דני פורת
דני פורת  25.06.18 - 07:10
תחילת כתבה

יש טורנירים שהקלישאה "הכל פתוח" לא קונה אף אחד, אבל נדמה שהפעם, זה מקבל משמעות אחרת לגמרי. רק שני בתים נסגרו, כששישה בתים נוספים יצרו לנו מחזור אחרון דרמטי, כזה שיסתיים בדמעות של אושר או אולי בדמעות של עצב.

  • יום שני ישיר ב-17:00 ב-5SPORT וב-5SPORTHD: אורוגוואי מול רוסיה.
  • יום שני ישיר ב-21:00 ב-5SPORT וב-5SPORTHD: איראן מול פורטוגל.

רגע אחרי שהמחזור השני ננעל, אספנו לכם את כל התרחישים מכל הבתים. איך דרום קוריאה תגיע לשמינית, מה עם ארגנטינה והאם כריסטיאנו רונאלדו באמת צריך לדאוג? כל התסריטים מכל הבתים בפנים.

בית 1:
1. רוסיה 6 נקודות (1:8) - עלתה
2. אורוגוואי, 6 נקודות (0:2) - עלתה
3. מצרים, 0 נקודות (4:1) - הודחה
4. סעודיה, 0 נקודות (6:0) - הודחה

סיפור הבית: המצב הפשוט ביותר. רוסיה ואורוגוואי כבר עלו השאלה רק לגבי מי תסיים ראשונה. לרוסים יספיק תיקו בשל הפרש שערים, אך אם אורוגוואי תנצח אותה היא תחלוף על פניה ותכבוש את פסגת הבית.

בית 2
1. ספרד, 4 נקודות (3:4)
2. פורטוגל, 4 נקודות (3:4)
3. איראן, 3 נקודות (1:1)
4. מרוקו, 0 נקודות (2:0) הודחה

סיפור הבית:

ספרד:
תעלה אם תנצח את מרוקו, אך גם תיקו יספיק לה בכל מצב. לה רוחה עלולה לעוף בהנחה שתפסיד בהפרש גבוה יותר מאשר הניצחון של איראן על פורטוגל.

פורטוגל: תעלה עם כל תוצאת תיקו או ניצחון. בשביל לעבור את ספרד היא צריכה להשיג תוצאה טובה יותר, אבל במקרה של שיוויון מוחטל ביניהן (למשל תיקו 0:0), מה שיכריע הוא כרטיסים צהובים, ובו לספרד יש יתרון (ספגה פחות צהובים).

איראן: תעלה עם כל ניצחון.

בית 3
1. צרפת, 6 נקודות (1:3) - עלתה.
2. דנמרק, 4 נקודות (1:2).
3. אוסטרליה, נקודה (3:2).
4. פרו, 0 נקודות (2:0) הודחה.

סיפור הבית:

צרפת, שכבר עלתה, תוכל להבטיח את המקום הראשון בהנחה שתסיים בתיקו ומעלה מול דנמרק.

דנמרק
תעלה אם תסיים בתיקו, אך גם הפסד יכול להספיק לה בהנחה שאוסטרליה לא תנצח את פרו שאיבדה עניין.

אוסטרליה צריכה לנצח ולקוות להפסד של דנמרק. במצב של שוויון מוחלט בין דנמרק לאוסטרליה (למשל 3:3 בשערים) מה שיכריע הוא הכרטיסים הצהובים והאדומים.

בית 4
1. קרואטיה 6 נקודות (0:5) - הבטיחה עלייה.
2. ניגריה 3 נקודות (2:3)
3. איסלנד, נקודה (3:1)
4. ארגנטינה, נקודה (4:1)

סיפור הבית: מנקודת המבט של ארגנטינה 

אם ארגנטינה תנצח את ניגריה במחזור הסיום היא חולפת על פניה, אך רק אם איסלנד לא תנצח את קרואטיה, האלביסלסטה תסיים במקום השני ותעפיל לשמינית. במקרה של ניצחון איסלנדי, מה שיקבע הוא הפרש השערים בו לוויקינגים יש כרגע יתרון.

- אם ארגנטינה תנצח בדיוק בשער אחד יותר מאשר ניצחון איסלנד ושתי הנבחרות יהיו עם הפרש שערים זהה (למשל 4:2 כ"א) בסיום המחזור, מה שיכריע כאן הוא כמות הכרטיסים הצהובים/אדומים. אם גם התנאי הזה יהיה שווה, פיפ"א תקיים הגרלה.

- בתרחיש בו ארגנטינה מסיימת בתיקו עם ניגריה, היא תודח מהמונדיאל, כשאם איסלנד לא תנצח את קרואטיה, הסופר איגלס יעלו לשמינית הגמר. אם איסלנד תנצח את קרואטיה, מה שייקבע הוא הפרש השערים מול הניגרים.

רק במקרה של שוויון בהפרש השערים ובמספר השערים שכל נבחרת הבקיעה, הניצחון של ניגריה על איסלנד יעניק לה את היתרון ואת הכרטיס לשלב הבא.

- בתרחיש ארגנטינה מפסידה לניגריה היא תודח מהמונדיאל והסופר איגלס עולים לשלב הבא, בלי קשר לתוצאה של איסלנד עם קרואטיה.

בית 5
1. ברזיל, 4 נקודות (1:3)
2. שוויץ, 4 נקודות (2:3)
3. סרביה, 3 נקודות (2:2)
4. קוסטה ריקה, 0 נקודות (3:0). הודחה.

סיפור הבית: מנקודת המבט של ברזיל 
*** אם ברזיל תנצח את סרביה, היא תעלה מהמקום הראשון, אם שוויץ תנצח בהפרש זהה ומטה. אם הצלבים האדומים ינצחו בשער אחד יותר, ראשות הבית תיקבע לפי מספר שערי זכות, ולאחר מכן בהתבסס על כמות צהובים (לברזיל 3 עד כה, לשוויץ 4) או הגרלה.

*** תיקו בין ברזיל לסרביה יעלה את הסלסאו בוודאות. במצב כזה שוויץ תודח רק אם תפסיד, שכן הפרש השערים שלה עדיף על זה של סרביה. הפסד בהפרש של שער אחד לא יגזור את דינה באופן סופי, ובמקרה כזה ההכרעה תהיה לפי מספר שערי זכות, כמות צהובים וכמוצא אחרון - הגרלה. תיקו יעלה את שוויץ מהמקום השני, ניצחון יקפיץ אותה לפסגה.

*** ניצחון יבטיח לסרביה מקום בשמינית הגמר, ובמצב כזה תיקו שוויצרי יוביל להדחתה של ברזיל כבר בשלב הבתים והבלקנים יסיימו במקום הראשון. ניצחון ישאיר את שוויץ מעל סרביה.

בית 6
1. מקסיקו, 6 נקודות (1:3)
2. גרמניה, 3 נקודות (2:2)
3. שבדיה, 3 נקודות (2:2)
4. קוריאה, 0 נקודות (3:1).

סיפור הבית:

מקסיקו תעלה בהנחה שתעשה תיקו ומעלה מול שבדיה. המקסיקנים יעלו גם בהפסד בתנאי שגרמניה לא תנצח את קוריאה. בהנחה שתפסיד בהפרש של שער אחד וגרמניה תנצח בדיוק בהפרש של שער אחד, כל השלוש יהיו עם אותו מספר נקודות והפרש שערים זהה. במצב הזה מה שיכריע הוא הפרש השערים הפנימי בין השלוש.

גרמניה תעלה אם תנצח, כאשר גם תיקו יספיק לה בהנחה ששבדיה לא תנצח את מקסיקו.

שבדיה תעלה אם תנצח את מקסיקו וגרמניה לא תנצח את קוריאה. שבדיה תעלה גם במצב של ניצחון ביותר משער אחד ולא תהיה תלויה בגרמניה.

דרום קוריאה תוכל לעלות רק אם תנצח את גרמניה ומקסיקו תנצח את שבדיה. במקרה כזה הקוריאנים יכנסו לבית פנימי עם גרמניה ושבדיה שיכולים להיות מוכרע בכרטיסים-צהובים-אדומים, אם כולן יסיימו עם מאזן שערים זהה.

בית 7
1. אנגליה, 6 נקודות (2:8) עלתה
2. בלגיה, 6 נקודות (2:8) עלתה
3. טוניסיה, 0 נקודות (7:3) הודחה
4. פנמה, 0 נקודות (9:1) הודחה

סיפור הבית: בלגיה ואנגליה כבר עלו ויאבקו על המקום הראשון בקרב ישיר ביניהן. המנצחת כמובן תעלה מראשות הבית ובמקרה של תיקו לאנגליה יהיה יתרון, אבל זאת בהנחה שהיא תשמור על סטטוס קוו של כרטיסים הצהובים-אדומים עם בלגיה. כרגע האנגלים ספגו צהוב אחד פחות מהבלגים (3:2). טוניסיה ופנמה ישחקו על הכבוד בלבד לאחר שהודחו .

בית 8
1. יפן, 4 נקודות (3:4)
2. סנגל, 4 נקודות (3:4)
3. קולומביה, 3 נקודות (2:4)
4. פולין, 0 נקודות (5:1) הודחה

סיפור הבית
:
יפן תעלה אם תנצח את פולין שכבר הודחה, כאשר גם תיקו יספיק לה. הפסד גם יעלה את הנבחרת האסייתית, בהנחה שקולומביה תפסיד לסנגל.

סנגל תעלה עם תיקו ומעלה מול קולומביה. הפסד עשוי להספיק, אם יהיה מינימנלי בעוד יפן תפסיד לפולין בהפרש גבוה יותר. יתכן גם מצב שבו יפן וסנגל יסיימו עם אותו מאזן בדיוק (כמו שנראה עכשיו) וכרגע ליפן יש יתרון בזכות כרטיסים צהובים/אדומים.

קולומביה תעלה אם תנצח את סנגל, גם תיקו יכול להספיק לה, רק בהנחה שיפן תפסיד לפולין.
הדפס