ריקוד המכונה: רונאלדו ימשיך את הטורניר הקסום?

יותר מהיר מכולם, מכתיב מגמות, מחזק את הקייס בקרב נגד מסי. המשחק מול איראן יכול לסדר לפורטוגל מסלול לגמר, או להרוס את מה שבנתה. למזלה, רונאלדו נראה חד מתמיד

עידן ויניצקי, ארה"ב
עידן ויניצקי, ארה"ב  25.06.18 - 12:01
תחילת כתבה

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק של פנמה מול אנגליה, נשאל מאמן הנבחרת ממרכז אמריקה, הרנן גומס, האם השיפורים הטכנולוגיים שנכנסו לכדורגל בשנים האחרונות יכולים לעזור לנבחרת צנועה כמו שלו להתכונן טוב יותר למפגשים מול הנבחרות הבכירות בעולם.

"המחשבים עובדים טוב מאוד", אמר גומס בלי להתבלבל, "אבל עוד לא מצאתי מחשב שמסוגל לשמור על כריסטיאנו רונאלדו".

מאמן נבחרת פנמה אולי נשאל בהקשר של אנגליה, אבל התשובה שלו עסקה בשחקן שכל המונדיאל הזה עוסק בעיקר בו עד כה, זה שבגיל 33 מחזיק כרגע בריצה הכי מהירה של מונדיאל 2018, 33.98 קמ"ש מול ספרד. מכונה.

כריסטיאנו רונאלדו, בין אם במכוון או פחות, מוביל את רוב המגמות הבולטות של הטורניר בשבוע וחצי הראשון שלו. עכשיו הוא רק צריך לא לעוף כבר בשלב הבתים.

כוכב ריאל מדריד, טרי מסיום העונה המשוגע שכלל זכייה שלישית ברציפות וחמישית בקריירה בליגת האלופות פלוס ציטוט מיד עם סיום הגמר על עזיבה מתקרבת פלוס ביקורת מצד כל העולם ואחותו על הציטוט הזה, פתח את המונדיאל בצורה מושלמת עם שלושער מול ספרד והמשיך בצורה מושלמת, עם שער ניצחון מול מרוקו.

אחרי שני מחזורים מלאים, רונאלדו חתום על שני השערים הכי מהירים בטורניר, בדקה הרביעית בכל אחד משני המשחקים. הוא מסתער על היריבות עוד לפני שהן מבינות מה קורה להן והוא מגיע חד ומוכן למשחקים. למרות זאת, הוא אפילו לא לבד במקום השני בטבלת מלך השערים, כי אחרי שהוא עצמו הצליח לכבוש בצרורות בשני המשחקים עד כה, עשו זאת גם הארי קיין ורומלו לוקאקו.

עוד מגמה שרונאלדו הוביל היא הטורניר הנהדר של החבר'ה מריאל מדריד, המשך ישיר לסיום העונה המושלם שלהם. מודריץ' פירק את ארגנטינה וכבר כבש פעמיים, נאצ'ו סיפק שער מרהיב לספרד, טוני קרוס הציל את גרמניה בדקה ה-95 עם גולאסו ובסך הכל, לריאל יש כבר ארבע זכיות בתואר "שחקן המשחק" במונדיאל הזה. שוב, כולם בעקבות אחד.

רוצים עוד? רונאלדו כבש מול ספרד שער דרמטי בדקה ה-88 ביום המשחקים השני. מאז הצטרפו עוד לא פחות משישה שערים מכריעים במונדיאל מרתק במיוחד. כאמור, גם אם זה לא תלוי ישירות ברונאלדו, רוב מה שאנחנו זוכרים עד עכשיו מהמונדיאל מתחיל אצלו ובסוף הטורניר, כשנרכיב את הנרטיב, זה יהיה חשוב במיוחד למורשת של CR7.

"מסי אולי שחקן טוב יותר, אבל הוא לא מנהיג. רונאלדו כן", אמר חואן ורון בריאיון ל"גאזטה דלו ספורט" השבוע, "רונאלדו עושה הכל. רץ למתפרצות במהירות משוגעת, בין אם הכדור אצלו או לא. הוא נוגח מצוין, הוא פיזי ויש לו נוכחות ברחבה, יש לו דריבל טוב, הוא בכל מקום על המגרש. אני מאוד אוהב את ליאו, אבל הוא לא שחקן כזה. אם הייתי צריך לבחור אחד משניהם, אחרי הרבה מחשבה, הייתי בוחר ברונאלדו, כי הוא יודע להכריע משחקים גם אם שאר הקבוצה לא טובה. הוא לא צריך עזרה סביבו כמו מסי". דברים ברוח דומה אמר גם דייגו סימאונה בשיחה שהודלפה בשבוע שעבר, אחרי ההפסד של ארגנטינה.

ורון שיחק עם מסי, ויודע היטב שבארגנטינה יש תשובה ברורה להשוואה בין שני גדולי הדור שלנו, אבל בסופו של דבר, לפחות כרגע, גם הוא יודע שזה לא כוחות. בין אם תאהבו את הדיון הבלתי נגמר ובין אם לא, אי אפשר להתכחש לכך שהתבוסה של מסי וארגנטינה מול קרואטיה ובכלל, המונדיאל הגרוע של האלביסלסטה עוזרים לקייס של רונאלדו לצמוח.

"רונאלדו, לא מסי, הוא הדבר הכי קרוב לדייגו מראדונה כרגע", הכריז מארק אוגדן, העיתונאי האנגלי שהיה קרוב מאוד לפורטוגלי בימיו במנצ'סטר יונייטד. בזמן שמסי לא מצליח להרים את ארגנטינה משלושת הפסדי הגמרים הרצופים ב-2014, 2015 ו-2016, רונאלדו הוביל בשנתיים האחרונות את פורטוגל לתואר היסטורי וכעת, סוחב אותה גם במונדיאל הזה, בו הפך לאחד הבודדים אי פעם שכובשים בארבעה מונדיאלים שונים: "במשחקים הגדולים יותר, מול כל העולם, רונאלדו טוב יותר מכל אחד אחר, כולל ממסי", כתב קירן גיל מה"דיילי מייל", כשהוא מציג סטטיסטיקות שונות שמראות את העליונות של הפורטוגלי במאני טיים.

מצד שני, יש כמובן את אלה שפחות מפרגנים, כמו ססק פברגאס, ה-BBF של מסי שמפרשן את הטורניר ל-BBC ואמר: "הוא לא ממש יורד להגנה ולא רץ יותר מדי, בניגוד לעבר. כן, הוא פתח את הטורניר טוב והוא כובש, אבל אם בוחנים את זה לעומק, אז הוא כבש עד עכשיו בפנדל, בכדור חופשי, מקרן ואחרי טעות של דה חאה. הוא לא הראה איזה טיקי-טאקה או יכולת מופלאה. צריך לתת לו קרדיט כמובן, אבל כל השערים שלו באים ממצבים נייחים או טעויות".

הדיון הזה, מן הסתם, לא ייגמר אף פעם, אבל לפחות כרגע מונדיאל 2018 הוא הרבה יותר המונדיאל של רונאלדו מאשר זה של מסי והפורטוגלי ישמח להשאיר את המצב ככה. אל מחזור הסיום של שלב הבתים הוא והנבחרת שלו מגיעים במצב די טוב ועם גורלם בידיהם, אבל רונאלדו יודע היטב שזה יכול להשתנות מהר מאוד.

בתרחיש לא מופרך לחלוטין, ביום שלישי בערב ארגנטינה יכולה לחגוג עלייה לשמינית הגמר ופורטוגל יכולה לארוז מזוודות וללכת הביתה ואז, כל מה שקרה בשבוע וחצי הראשונים של המונדיאל ישכח כלא היה.

מצד שני, אם פורטוגל תתעלה שוב ותצליח לסיים בראש בית ב', היא יכולה לגלות שכמו ביורו 2016, הדרך שלה לגמר שוב נראית מבטיחה במיוחד. אז היא עברה את קרואטיה, פולין ו-ווילס. הפעם, אם הכוכבים יסתדרו עבור הסלסאו, אלו יכולות להיות רוסיה או אורוגוואי בשמינית, קרואטיה ברבע ומקסיקו/בלגיה/אנגליה בחצי. לא פשוט, אבל בטח לא מפחיד כמו מה שעלול להיות בצד השני של הנוקאאוט.

לכן, המשחק מול איראן קריטי לפורטוגל, מהרבה בחינות. גם לעלות, גם לסיים ראשונה, גם לשמור על המומנטום של רונאלדו. לשמחתה של אלופת אירופה, נראה שלפחות בינתיים, כמו שקרה לפני שנתיים, גם בטורניר הזה הכוכבים אכן מסתדרים עבור רונאלדו והחברים.

הדפס