צפו. אלפים חגגו באלבניה את הפסד סרביה

שאקירי וג'אקה שחגגו בהפגנתיות, עלולים לספוג עונש מפיפ"א

מערכת אתר ערוץ הספורט  23.06.18 - 06:48
תחילת כתבה

צפו בתקציר באדיבות כאן 11

הניצחון הדרמטי של שוויץ 1:2 על סרביה רק קירב אותה לשמינית הגמר, אבל גם לווה בהרבה אמוציות פוליטיות. שני הכובשים, גרניט ג'אקה ושרדאן שאקירי, חגגו את שעריהם עם תנועת הנשר האלבני.

  • קוסובו הגדולה: 1:2 דרמטי לשוויץ על סרביה
  • התרחישים: סרביה צריכה לנצח, תיקו יעלה את ברזיל
  • יזע ודמעות: 0:2 קשה לברזיל על קוסטה ריקה
  • ניימאר: "דמעות של שמחה. החיים לא קלים"
  • מספיק בקושי: הרשת לא מפרגנת לברזיל

    הקשר של ארסנל אמנם נולד בבאזל, אבל הוריו אלבנים והיגרו מקוסובו לשוויץ שנתיים לפני שנולד, בעוד חברו מסטוק נולד בקוסובו ובגיל שנה עבר עם הוריו לשוויץ. ייתכן ושניהם ייענשו על ידי פיפ"א, שכן מדובר בחגיגה פוליטית, בוודאי בהתחשב ביריבה הסרבית, שאינה מכירה כלל בעצמאותה של קוסובו, ועל פי התקנון הינה אסורה.
  • לאחר המשחק, אלפים יצאו לחגוג לתוך הלילה ברחובות אלבניה עם דגלים, אמצעי פירוטכניקה ועוד אינספור שירים, שמקניטים את אלבניה, והראו כמה הרגע הזה היה מתוק עבור אומה שלמה.

    "לא היינו במשחק ברבע השעה הראשונה וסרביה עשתה עבודה טובה. היו צעקות בחדר ההלבשה במחצית. לא היינו מרוצים ונתנו תשובה במחצית השנייה. זה ניצחון חשוב ברמה המנטלית והראנו שאנחנו יכולים לחזור מול כל יריבה", גרניט ג'אקה, שצולם בחדרו חוגג עם ריקוד אלבני טיפוסי, התייחס למשחק ובהמשך דיבר על הסערה סביבו, "קיבלתי המון הודעות מהמשפחה בשוויץ, מאלבניה ומקוסובו. אני מקדיש את הניצחון למשפחה שלי שתמיד תמכה בי. החגיגה שלי לא נבעה ממסר שרציתי לשלוח ליריב. זה לא מעניין אותי. זו הייתה חגיגה ספונטנית".

    שאקירי הוסיף: "הראנו שיש לנו אופי והגיע לנו הניצחון. תמיד מצפים ממני למשהו מכריע וזה לא דבר חדש מבחינתי. אני שמח על ההופעה. צריך להיות שם במשחקים הגדולים והצלחנו כנבחרת. שריקות הבוז נגדי? שמעתי רק דברים טובים. רק רצינו לעשות את העבודה שלנו וזה מה שעשינו. התנועה שכיוונתי לא הייתה פוליטית, אלא תנועת כדורגל".

    הדפס