"ניימאר התלונן, צלל ובכה. ברזיל הייתה פקעת עצבים"

עיתוני העולם עסקו, איך לא, בדמעות של הכוכב ובקשיים של הסלסאו, אך לא שכחו לשבח את קוטיניו ("הגיבור של הנבחרת"). הניצחון התקבל בהקלה ("חזרה לנשום, הסבל נגמר")

מערכת אתר ערוץ הספורט  23.06.18 - 06:51
תחילת כתבהצפו בתקציר הניצחון של ברזיל (באדיבות כאן 11)

זה היה נראה בדרך ל-0:0 הראשון במונדיאל 2018, אבל בסופו של דבר ברזיל הצליחה לגרד 0:2 דרמטי על קוסטה ריקה ולקטוף ניצחון בכורה בטורניר, שכמובן שחרר הרבה מאוד לחץ בשורות הסלסאו. הדמעות של ניימאר היטיבו לשקף את המצב המנטאלי של הנבחרת בעקבות ה-1:1 מול שוויץ, וכל מה שיצא לאחר השגת 3 הנקודות.

גם בתקשורת לא נשארו אדישים לתמונות של כוכב פריס סן ז'רמן, אם כי הן התקבלו בתחושות מעורבות. "פקעת עצבים", קראו בעיתון 'לאנס' הברזילאי, "ניימאר התלונן הרבה, צלל ובכה". ב'פוקס' המקומי העדיפו להתמקד בחיובי והכתירו את פיליפה קוטיניו, כובש השער הראשון, כ"גיבור שלנו ברוסיה". ב'גלובו' שיבחו את ההתמדה עד לסיום וקבעו: "לנבחרת הזו יש לב".

ומה אמרו אצל השכנה והיריבה, ארגנטינה? התקשורת במדינה כמובן עסוקה בסיכויי ההעפלה של האלביסלסטה, אבל גם התייחסו לאויבת המושבעת. ב'אולה' כתבו: "הסבל נגמר". גם באנגליה ביקרו את ניימאר: "ההתעקשות שלו להיות במרכז העניינים לא טובה לברזיל. הכושר שלו והיכולת להשפיע על משחקים לא מתקרבים לאלה של רונאלדו".

בצרפת התייחסו להקלה ("ברזיל נושמת טוב יותר") בעקבות הניצחון, בספרד פרגנו לקיילור נבאס ("קוטיניו פרץ את הקיר שלו") והשיבו את הסלסאו לטורניר ("חזרה לחיים") ובגרמניה, לה יש צרות משלה, הכריזו: "ברזיל נמנעה ממבוכה".

הדפס