ארגנטינה בדיכאון: "אדיוס, מסי". גם אגדות העבר תקפו

אוהדי ברזיל והתקשורת בעולם חגגו את המפלה, שם הודו: "זו הייתה התבזות". אגוארו נגד סמפאולי, קמפס: "הופעה מבישה". קבאז'רו ספג אש ומה הנס שבכל זאת יספיק לעלייה?

מערכת אתר ערוץ הספורט  22.06.18 - 07:00
תחילת כתבה

ארגנטינה בהלם. אם התיקו מול איסלנד במחזור הפתיחה של המונדיאל התקבל באכזבה, הרי שההשפלה מול קרואטיה, בדמות תבוסה 3:0, כבר הכניסה את האלביסלסטה למצב של שוק אמיתי והם יודעים שהם זקוקים כעת לנס די גדול כדי להצליח להעפיל לשמינית הגמר ולא ללכת הביתה בבושת פנים כבר אחרי שלב הבתים.

למרות שלארגנטינה עוד נותר משחק בטורניר, הלכלוך כבר החל לצאת אחרי השריקה האחרונה וכאשר סרחיו אגוארו שמע את הדברים שאמר המאמן חורחה סמפאולי ("לא מצאתי את הנבחרת הנכונה סביב מסי"), הוא אמר לעיתונאים: "שסמפאולי יגיד מה שהוא רוצה" והוסיף: "אנחנו מאוד עצובים, אבל יודעים שעוד נשאר לנו סיכוי ונראה מה יהיה בין איסלנד לניגריה. אנחנו לא תלויים בעצמנו, אבל נקווה לניסים ואז ננסה לנצח את ניגריה".

"זו הייתה התבזות של נבחרת חסרת שליטה", תקף ה"קלארין" בכותרת הראשית שלו, "קיווינו שיקרה לנו נס ודווקא במונדיאל נגלה את הנבחרת שלנו, אבל זה לא קרה והתבוסה הזו כאבה מאוד". "אדיוס, ליאו מסי", חגגה התקשורת הקרואטית ואילו ברחובות רוסיה נראו אוהדי ברזיל צוהלים מנפילת היריבה השנואה.

בכלל, בכל רחבי העולם לא ריחמו על סגנית האלופה מהטורניר הקודם: "ארגנטינה הרוסה", נכתב ב"אס" ואילו ב"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי הכריזו "מסי זקוק לנס אחרי האסון הזה". בעיתוני קטאלוניה ביקשו להגן על הכוכב שלהם וב"ספורט" הכותרת הייתה: "למסי לא מגיע נבחרת כזו".

בניסיון להבין מה השתבש, בארגנטינה פנו לאגדות העבר. גיבור הזכייה ב-1978, מריו קמפס, תקף: "ההופעה של הנבחרת הייתה מבישה וההדחה קרובה מתמיד. חבל מאוד. ציפינו לתגובה מהנבחרת הארגנטינאית במשחק השני והופתענו לגלות שהוא היה אפילו יותר גרוע מאשר המשחק הראשון. זה היה באוויר לצערי. היינו גרועים במוקדמות ועלינו בנס. אחרי המוקדמות עוד האמנתי בניסים, אבל עכשיו כבר לא. אין סדר ואין דרך לנבחרת הזו, אז למה שזה יראה אחרת ממה שקרה עד עכשיו. יש לנו עוד תקווה קטנה במשחק האחרון, אבל אני לא חושב שנצליח להעפיל שלב".

על מסי, שסוגר 675 דקות מונדיאל רצופות בלי שער, אמר קמפס: "הוא השחקן הכי טוב בעולם ועשה דברים מדהימים ואני חושב שזה לא המונדיאל האחרון שלו, אבל אני כן חושב שהוא משועמם ומנותק. הוא צריך לצאת לחופש, להתנתק. הוא עושה הכל בברצלונה ומנסה לעשות את זה גם בארגנטינה, אבל לכל אחד יש גבול. אני חושב שהדור הזה הגיע למיצוי בנבחרת וצריך שינוי גדול, צריך להתחיל מאפס, להחליף את כולם, כולל המאמן ולראות מה קורה. אנחנו מתייחסים לשחקנים שבאים מאירופה כמו מלכים וזה לא עובד. אנחנו ממשיכים להחליף מאמנים, אבל השחקנים לא עושים את העבודה ואין להם תירוצים. זה לא אשמת ההתאחדות, למרות שיש לה את הבלגן שלה. זה השחקנים, והמאמן שעושה חילופים מוזרים".

המאמן קרלוס ביאנצ'י כתב בטור הפרשנות שלו ב"קלארין": "מסי כבוי מאי פעם. לא יודע מה קרה לו. רק מי שנמצא עם הנבחרת יכול לדעת את האמת במקרה הזה כדי לנצח את ניגריה אנחנו צריכים להחליף כמה שחקני שדה, לא את השוער. הוא טעה וזה קורה, אבל התבוסה לא באשמתו".

דייגו מסיאס מ"אולה" ביקר את הכוכבים הוותיקים: "מסי, מסצ'ראנו, אגוארו ודי מריה חסרו תשוקה והרמה שלהם הייתה נמוכה מדי מכדי להתמודד עם הלחץ הזה". באתר הוסיפו: "זה יום שחור עבור ארגנטינה. אנחנו על סף הדחה, משהו שלא חשבנו עליו בכלל לאור האיכות של השחקנים בסגל שלנו. זה היה אסון מתמשך". גולשי האתר נשאלו מי האשם העיקרי וסמפאולי הקדים בסקר את האופציה של "כולם", בעוד השחקנים לבדם יצאו יחסית נקיים. בארגנטינה משוכנעים שהשילוב בין המאמן, שהגיע לנבחרת כהבטחה גדולה ודי הרים ידיים אחרי המשחק אתמול, לבין השחקנים, פשוט לא עובד.

ווילי קבאז'רו, שטעות איומה שלו הובילה לשער הראשון של הקרואטים, זכה ב"אולה" לציון 1, הכי נמוך שאפשר: "זו הייתה טעות איומה ולא נחוצה בכלל, בלתי נסלחת. הוא אפילו לא היה תחת לחץ של שחקן התקפה והוא פשוט פירק את הנבחרת. הוא האשם המרכזי". מסי זכה לציון 3, אחד הנמוכים ביותר בנבחרת: "הוא נעלם, הרבה לפני הטעות של קבאז'רו. הוא לא היה המנהיג שהיינו צריכים, שיחק לבד ולא בעט למסגרת בכלל. הוא לא ייצר כלום בשביל עצמו או בשביל האחרים. אכזבה עצומה".

בארגנטינה גם ידעו לפרגן לקרואטים ובעיקר ללוקה מודריץ', שסיפק הצגה אדירה וזכה לציון 9: "שחקן ענק, תמיד עם המסירה הנכונה ותמיד מחפש איך לפגוע ביריבה. הוא מבין את המשחק בצורה מושלמת. במחצית השנייה הוא עשה לארגנטינה בית ספר וקינח בשער נהדר. הוא הכוכב שכן זרח במשחק הזה ונתן שיעור במנהיגות".

במדינה כבר החלו לעשות סיכומים והעיתונאי סרחיו מאפי הציג את חמש הסיבות לקריסה לטענתו: המשבר הגדול בהתאחדות, הבחירה הרעה במאמנים, הכאוס בנבחרות הצעירות, הקושי התמידי להוציא את המיטב מליאו מסי והקוף שהדור הזה סוחב על גבו משלושת ההפסדים הרצופים בגמרים ב-2014, 2015 ו-2016, מה שריסק את רוחה של הנבחרת.

אז מה צריך לקרות עכשיו כדי שארגנטינה תעלה?

* אם איסלנד מנצחת את ניגריה היום, היא עם 4 נקודות וארגנטינה עם 1 (ניגריה תודח, קרואטיה כבר עלתה). במקרה כזה, ארגנטינה זקוקה במחזור האחרון לניצחון על ניגריה בתוספת הפסד של איסלנד ועם יחס שערים כולל שיאפשר לה לעקוף את האיסלנדים. אם איסלנד תנצח 0:1 את ניגריה, היא תהיה כבר עם פלוס 4 שערים יותר מארגנטינה וכן הלאה.

* אם איסלנד וניגריה מסיימות בתיקו: איסלנד עם 2 נקודות, ארגנטינה וניגריה עם 1 (קרואטיה תבטיח את המקום הראשון). במקרה כזה, ניצחון של ארגנטינה על ניגריה יספיק לה, אם איסלנד לא תנצח את קרואטיה. מעבר לכך: אם איסלנד תפסיד לקרואטיה וארגנטינה תסיים עם ניגריה בתיקו, לכל השלוש הללו יהיו 2 נקודות ובמקרה כזה, ארגנטינה בכל מקרה בחוץ כי יחס השערים שלה יהיה פחות טוב מזה של הניגרים (ואז איסלנד או ניגריה יעלו, בכפוף ליחס השערים שלהן).

* אם ניגריה מנצחת היום את איסלנד: התרחיש הכי טוב לארגנטינה. ניגריה עם 3, ארגנטינה ואיסלנד עם 1. במקרה כזה, ארגנטינה תצטרך ניצחון על ניגריה במחזור האחרון ואם איסלנד לא תנצח את קרואטיה, הארגנטינאים יעלו. אם איסלנד כן תנצח, לה ולארגנטינה יהיו 4 נקודות והפרש השערים יכריע ובמקרה כזה, ה-3:0 שחטפה ארגנטינה עלול לפגוע בה מאוד.

הדפס